مقالات

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک نوع استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهای گوناگون است که بر روی ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند و مرتبط با کسب و کار مربوطه فعالیت می کند.هدف بازاریابی محتوا در قدم اول جذب و جلب اعتماد مخاطب و سرانجام تبدیل مخاطب به مشتری است.

امروزه بازاریابی محتوا در کنار سئو می تواند مزیت رقابتی شما نسبت به سایرین باشد .تولید محتوای مناسب منجر به جذب هدفمند مخاطبان مناسب به کسب و کار شما می شود .به طور خلاصه بازاریابی محتوا هنر ارتباط با مشتریان بالقوه خود بدون چشم داشت فروش است.

انواع روش های تولید محتوا و بازاریابی محتوا

امروزه روش های گوناگونی برای تولید و نشر محتوا که در ادامه سعی داریم چند نمونه پرکاربرد را بررسی کنیم.

بلاگ نویسی

یکی از راه های تعامل با جهان و اطلاع رسانی آخرین دستاوردها، مهارت ها ، اخبار و خدمات یک شرکت یا کسب و کار بلاگ نویسی است.بلاگ مي تواند يك خبر يا یک دفترچه خاطرات باشد. قوانين كمي براي ایجاد یک بلاگ در هر سايز يا هر شكلي وجود دارد.برای بسیاری از کسب و کارها بلاگ نویسی بخش مهمی از استراتژی بازاریابی محتوایشان را تشکیل می دهد. بلاگ ها سریع ایجاد می شوند و کم هزینه اند و موتورهای جستجو به راحتی آنها را شناسایی می کند.

ویدئو

ویدئو یک راه بسیار عالی و محبوب برای انتقال پیام است . ویدئوها یک ابزار عالی برای مصاحبه ها، اظهارنظرها، قرار دادن راهنما و هر نوع از محتوایی هستند که تمایل دارید با مخاطبانتان اشتراک بگذارید. راههای فراوانی برای انتشار یک فایل ویدئویی وجود دارد از جمله و وب سایت ،وب لاگ ها وشبکه های جتماعی .در کنار محاسن بسیار ویدئو این نکته وجود دارد که در صورتی ویدئوی شما پس از مدتی نیاز به تغییر داشته باشد شما نمیتوانید به راحتی مانند متن یا تصویر این تغییرات را اعمال کنید و معمولا نیاز به حذف ویدئو قدیمی و جایگزینی ویدئو جدید وجود دارد.

تصاویر

هر تصویر می تواند گویای هزاران کلمه باشد شاید جمله ای کلیشه ای باشد ولی یک واقعیت است .به عنوان مثال، هنگامی که یک داستان خوب درباره تاریخچه شرکت خود می نویسید، می توانید داستان خود را با افزودن تصاویر زیبا و قدیمی از دفتر یا کارخانه خود بسیار تاثیرگذارتر کنید. از تصاویر به شیوه های بسیار متنوعی از جمله استفاده از تصاویر همراه متن ، استفاده در اسلایدرها ، گالری تصاویر و…می شود در بازاریابی محتوا بهره برد .همواره سعی کنید تصاویر خودتان را با نشان تجاری یا آدر س وب سایت خود مارک کنید. با این کار با هر بار اشتراک این تصویر کسب .و کار شما به اشتراک گذاشته می شود.

راهنماهای کاربردی

راهنما های عملی که به مخاطبان می گوید چگونه یک کاری را انجام دهند بسیار ارزشمنداند. علاوه بر اینکه به کاریران حس خوبی را می دهند این پیام را دارد که شما در زمینه کاری خود متخصص هستید. همواره این نکته را در نظر داشته باشید که محتوای خود را با نام تجاری خود منتشر کنید . سعی نمایید از تصاویر و ویدئوهای واضح و کاربردی استفاده نمایید.

اینفوگرافی

با این استدلال که ذهن انسان دادهای تصویری را بهتر و سریعتر از داده های متنی را پردازش و ذخیره می کند .اینفوگرافی روش مناسبی برای ارائه محتوا ست امروزه اینفوگراف ها محبوبیت خاصی در بین مردم بدست آورده اند و به راحتی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.

وبینار

وبینار مخفف عبارت Web-based seminar است که به معنی ارائه، سخنرانی، کارگاه یا سمینار در بستر وب است. وبینارها به صورت مجازی از طریق نرم‌افزارهای ویدیوکنفرانس اجرا می‌شوند. بنابراین یکی از روش‌های فوق‌العاده جذاب و پویا برای انتقال اطلاعات و ارتباط با مخاطبانی هستند که از لحاظ جغرافیایی در مناطق مختلف پراکنده هستند.ارئه وبینارها شما را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود مطرح می کند و این امکان را می دهد که با افراد علاقمند به زمینه کاری خود ارتباط دوسویه برقرار کنید.

علاوه بر روش های فوق راههای گوناگون دیگری برای تولید و بازاریابی محتوا وجود دارد. اما نکته مهم این است که استفاده درست از شیوه های ذکر شده در بالا نیاز به بررسی عوامل گوناگونی است که در نهایت منجر به تهیه استراتژی بازاریابی محتوایی می گردد. به عنوان مثال نوع بازاریابی محتوا باید با نام تجاری یا محصولی که مایل به فروش آن است، مرتبط باشد. یک وبینار درباره چگونگی ساخت یک دیوار آجری کوچک در باغ خود احتمالا کمتر از یک ویدیو واضح وساده و یا استفاده تصاویرراهنما مخاطبان را جذب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *