مقالات

آموزش ثبت نام در ایرنیک برای ثبت و خرید دامنه ir.

آموزش ثبت نام در سایت ایرنیک گروه فناوری اطلاعات رادپندار

یکی از اولین کارهایی که باید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت خودتان انجام دهید انتخاب و ثبت دامنه وبسایتتان است. برای ثبت دامنه ir. و ایران. شما باید قبل از مراجعه به وبسایت های فروش دامنه در سایت ایرنیک ثبت نام کنید و شناسه خودتان را دریافت کنید. در این مقاله قدم به قدم با شما هستیم تا این مرحله را با هم پشت سر بگذاریم.

چطور دامنه ir. ثبت کنم؟

برای خرید ثبت دامنه‌های ir. و ایران. ابتدا باید در سایت ایرنیک یک حساب کاربری ایجاد کنیم و بعد از آن می توانیم دامنه را ثبت و خریداری کنیم. وارد سایت nic.ir میشویم ابتدا باید روی ساختن شناسه کاربری کلیک می‌کنیم در این صفحه باید نوع شناسه خودمان را بر حسب نیاز(حقیقی، حقوقی و…) انتخاب ‌کنیم.

ثبت دامنه ir.

ثبت دامنه ir. با شناسه حقیقی

برای ثبت شناسه حقیقی در این مرحله باید در قسمت شخص حقیقی بر روی دکمه تکمیل فرم و دریافت شناسه کلیک کنیم.

شناسه حقیقی در ایرنیک

همینطور که مشاهده می کنید در این مرحله باید نام و نام خانوادگی خود را به انگلیسی و به فارسی وارد کنیم در قسمت احراز هویت نیز کد ملی را وارد میکنیم و شماره پاسپورت را خالی می گذاریم در قسمت پایین تر کشور، استان، شهر،نشانی،کد پستی و تلفن را باید وارد کنیم.

کد ملی در ایرنیک

ورود آدرس در ایرنیک

سپس ایمیل خودتان را وارد کنید توجه داشته باشید که در مرحله بعدی احراز هویت یک ایمیل برای شما ارسال می شود پس حتما آدرس ایمیل فعالی را وارد کنید.

بعد از آن که ایمیل خودتان را وارد کردید باید به یک سوال محرمانه پاسخ دهید این قسمت بسیار مهم است چون برای ورود های بعدی این سوال ضروری است پس حتماً سوال و جواب را برای خودتان نگه دارید.

پرسش محرمانه در ایرنیک

در قسمت حریم خصوصی شما می توانید رابطه های مجاز را برای شناسه خود انتخاب کنید در گزینه اول خصوصی، شما فقط می توانید شناسه خودتان را به عنوان صاحب امتیاز قرار دهید در گزینه دوم شما این حق را به نمایندگان فروش ایرنیک می دهید و در گزینه آخر شما به همه کاربران این اجازه را میدهید که بتوانند شناسه شما را به عنوان صاحب امتیاز قرار دهند در اینجا گزینه دوم را انتخاب کنید تا در آینده بتوانید از شرکت‌های نمایندگی ایرنیک دامنه دات ir و دات ایران را خریداری کنید.

حریم خصوصی در ایرنیک

قسمت بازنگری و امضا اطلاعاتی که در قسمت قبل وارد کرده بودید به نمایش درمی‌آید. ابتدا قوانین را به دقت مطالعه کنید شما باید نام و نام خانوادگی خود را به انگلیسی در قسمت نام کامل سازنده شناسه وارد کرده و در قسمت من موافقم دریافت شناسه کلیک کنید.

بازنگری و امضا در ایرنیک

تایید بازنگری و امضا در ایرنیک

در قسمت بعد ایرنیک شناسه شما را نشان میدهد و برای فعال سازی آن باید به ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیل دریافت شده را با عنوان Your IRNIC Handle info را باز کنید در این ایمیل نام شناسه و رمز عبو برای شما ارسال شده است.

عنوان ایمیل دریافتی از ایرنیک

سپس بر روی به سیستم  وارد شوید کلیک کنید. هم اکنون از قسمت ورود به سامانه شناسه‌ی آدرس ایمیل خود را به همراه رمز عبور را وارد نمایید سپس بر روی دکمه ورود کلیک کنید در این مرحله باید به سوال محرمانه‌ای که قبلا انتخاب کرده بودید پاسخ دهید و بعد از آن یک رمز عبور جدید را انتخاب نمایید بر روی دکمه نشاندن گذرواژه کلیک کنید و وقتی که پیغام جایگزینی گذرواژه با موفقیت انجام شد نمایش داده شد شناسه شما فعال شده است و قابل استفاده می باشد.

عنوان ایمیل دریافتی از ایرنیک

ورود به سامانه ایرنیک

تغییر رمز عبور در ایرنیک

  • بعد از اینکه ایمیل را دریافت کردید حتماً داخل حساب کاربری خود  شوید چون اگر این کار را نکنید سایت شما را به عنوان ربات شناسایی کرده و اکانت شما را می بندد.
  • یک سری از دامنه ها نیاز به مدارک بیشتری دارد مانند سایت های خبری که بخواهیم در دامنه از کلمه نیوز استفاده کنیم که در این صورت سایت ایرنیک یک فایل pdf را برای شما ارسال می‌کند که شما باید ابتدا آن را پرینت بگیرید و امضا اثر انگشت کنید و و آن را به نیک ارسال کن کنید. توجه داشته باشید که حتماً امضا با خودکار آبی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *